Boek
HRM-aspecten van uitbesteding. De mens in outsourcing
Dit boek beschrijft de gevolgen van outsourcing voor mensen die met het fenomeen te maken krijgen. Het is een pleidooi om HR-aspecten in een vroegtijdig stadium van een outsourcingtraject mee te nemen. Daarmee kan veel financieel en emotioneel leed worden voorkomen. De menskant van outsourcing is een boeiend en belangrijk onderwerp, dat echter lang niet altijd de aandacht krijgt die het verdient. Jammer, want het succes van een uitbestedingstraject is sterk afhankelijk van de manier waarop medewerkers op de nieuwe situatie reageren.
- Wat zijn de arbeidsrechtelijke gevolgen van outsourcing?
- Wat mag wel en niet bij het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden?
- Wat gebeurt er met de pensioenen?
- Hoe zit het met werkgelegenheidsgaranties?
- Hoe ga je om met de emoties van mensen die gedwongen van werkgever veranderen?
- Hoe zorg je ervoor dat mensen zich snel in hun nieuwe werkomgeving thuis voelen?
De auteurs, allen specialisten op hun vakgebied, geven de antwoorden in heldere en duidelijke bewoordingen. En vanuit de praktijk. Het is een must voor iedere HR-manager, ict-directeur en medewerker die met outsourcing te maken heeft of daarmee binnenkort te maken krijgt. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.