Boek
Dit praktische boek heeft als belangrijkste doel om interessante en gevarieerde reflectieopdrachten en oefeningen te bieden die kunnen worden gebruikt om de eigen ontwikkeling tot leraar te ondersteunen en te verdiepen.Het eerste deel ebvat een aantal bespiegelingen rondom het begrip reflectie die uitmonden in concrete aandachtspunten voor het werken met de verschillende opdrachten in het boek.Het tweede en grootste deel is een werkboek met vijf thema's. Recensie(s) Het reflecteren op het eigen gedrag als opvoeder en docent is een goed middel voor verdere kwaliteitsverbetering van de beroepsgroep. Dit boek wil voor studenten en leraren een hulpmiddel bieden om met reflectie aan de gang te gaan. Begonnen wordt met een begripsbepaling van reflectie. Hierbij kiest de schrijver niet voor een definitie van reflectie, maar voor het beschrijven van aspecten en invalshoeken van reflectie. Daardoor wordt een breed beeld van reflectie verkregen. Vervolgens wordt geoefend en worden opdrachten gegeven om meer zicht te krijgen op het functioneren aan de hand van vijf thema's: ontwikkeling en leren, biografisch leren, leren van de praktijk, beroep in beeld en leren van en met elkaar. Tot slot zijn bijlagen ter ondersteuning van de behandelde leerstof opgenomen. Mede door de grote hoeveelheid praktische oefeningen en opdrachten is het een echt werkboek geworden waarmee de doelgroep goed aan de slag kan gaan om zich verder te professionaliseren. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand