Boek
Gekozen tot Managementboek van het Jaar 2004!!De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van emotionele behoeftes van mensen als groep of van mens als individu.Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun-industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven.Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van het besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al met al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore.Susanne Piët is gespecialiseerd in communicatie en emoties. Ze is auteur van onder meer Emotiemanagement. Ze is psychologe, studeerde Nederlands en doceerde tien jaar aan de Universiteit van Amsterdam en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Naast haar consultancywerk op het gebied van cmminicatiestrategie, emotiemanagement en training is zij vooral bekend vanwege haar journalistieke werk voor onder meer Elsevier, de Tijd en NRC Handelsblad, Trouw en Opzij. Zij maakte ook televisieprogramma's (AVRO, VPRO). «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.