De alchemie van de liefde

- De alchemie van de liefde

(4)

Al enige tijd ben ik bezig met het lezen van het boek ‘De Alchemie van de Liefde’. Het duurde een poosje omdat het een reis is, een spirituele reis vol wijsheid die verwerkt moeten worden als voedsel. Het is een rijpingsproces zoals de zwangerschap waarover het boek schrijft.

Het boek ‘De Alchemie van de Liefde’ is een conceptie leidend naar een bevalling, geschreven uit de eenwording van het licht van zowel vader als moeder. Hun liefde versmelt en het boek beschrijft een heel spirituele tocht: de conceptie, de groei, de bevalling van het Licht in de mens maar ook het doel van de geboorte, en de fysieke verschijningsvorm als voertuig. Het boek beschrijft de reis van twee mensen die van elkaar houden en de weg die liefde soms moet afleggen om daadwerkelijk vanuit het spirituele Hogere in het materiële gemanifesteerd te worden. De reis gaat over kennis, intentie, wilskracht, geometrie en het treffen van twee zielen die elkaar herkennen. Ze gaat ook gepaard met lessen die soms moeilijk zijn en emotie met zich meebrengen. Maar alles heeft een reden, een oorzaak en een gevolg. Het boek kan velen begeleiden op hun tocht, en het is zeker dat er ook Lichtwezens zijn om ons te begeleiden.

Ik zal het boek nog herhaaldelijk gaan lezen en het gebruiken als een handleiding. Voor spirituele mensen of mensen die meer willen leren over de Liefde is het een ‘must read’. Het is niet eenvoudig maar zeker een aanrader. Want wil je dat je innerlijk kind groeit dan zul je het moeten voeden, koesteren en leren hoe het zijn weg kan gaan. Je zult jezelf en elke gedachte en overtuiging moeten onderzoeken, om te komen tot volwassenheid. Dat vergt moed, discipline en doorzettingsvermogen. Gelukkig ben je niet alleen: je hebt de Lichtwezens en je eigen Zelf om de Liefde waar te maken. En het boek ‘De Alchemie van de Liefde’ is een handleiding om je de weg te wijzen. Wil je aan het werk? Dan is het boek onmisbaar!