Boek
Als schoolleider bent u voortdurend bezig met het coachen van anderen. Goed coachen geeft u de mogelijkheid uw eigen kwaliteiten en competenties te ontwikkelen, met plezier en resultaatgericht te werken en de zelfverantwoordelijkheid van anderen te stimuleren.
Om het coachen nog beter in de vingers te krijgen, bieden de auteurs graag een helpende hand. Coachen in het onderwijs is een luisterboek dat actuele situaties aanpakt uit de schoolpraktijk door middel van een aantal thematische ‘tracks’ doorspekt met tal van voorbeelden. Zo verrijkt en actualiseert u al luisterend uw kennis.
Ook handig in de auto
Met Coachen in het Onderwijs heeft u een methode in handen met praktische suggesties en ideeën voor dé coachende schoolleider. De praktijksituaties worden besproken aan de hand van de theorie ‘Appreciative Inquiry’. Deze theorie gaat uit van de krachten en kwaliteiten in organisaties en mensen. Onderwerpen die hierbij aan bod komen zijn:
- de oudere werknemer
- ziekteverzuim
- re-integratie
Inhoud
Hoofdstuk 1: Opzet
Hoofdstuk 2: Leerkrachten in ontwikkeling
Hoofdstuk 3: Het POPgesprek
Hoofdstuk 4: De oudere werkemer
Hoofdstuk 5: Burn-out signalen
Hoofdstuk 6: Veranderingen en weerstand
Hoofdstuk 7: Ziekteverzuim en reïntegratie
Hoofdstuk 8: Kort verzuim
Hoofdstuk 9: De reïntegratie
Hoofdstuk 10: Functie-specifieke competenties
Hoofdstuk 11: Competenties en functioneringsgesprekken
Hoofdstuk 12: Afsluiting
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.