Boek
Wat je nu in je hand hebt wil je inspireren. Branchmarking gaat over je onderscheiden, over anders naar je wereld kijken én over hoe te leren van gerelateerde werelden.
Je onderscheiden is zeer belangrijk. Te vaak kijken we naar de directe omgeving en concurrenten. En hoe meer je hier naar kijkt, hoe meer je erop gaat lijken. Branchmarking betekent leren van gerelateerde werelden: van andere branches, wetenschappen en individuen. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde 'best practises' binnen je eigen organisatie.
br> De basis van Branchmarking ligt in de praktijk van alledag. Er staan veel voorbeelden in van bedrijven die zich weten te onderscheiden. Die branchevreemd durven te denken. Voorbeelden uit de hele wereld: van de VS tot Japan en van India tot Nederland.
Alle pagina's zijn snacks op zich, het is zeker niet nodig om dit boek van voor tot achter te lezen. Pik er vooral uit waar je zin in hebt. De rode draad is eenvoudig: de wereld is één grote boekenkast vol met ideeën die wachten om gebruikt te worden. Branchmarking doet niets anders.
Rob Adams heeft in 2006 Six Fingers opgericht. Six Fingers verzamelt sterke businessconcepten en -ideeën van over de hele wereld. Samen met haar klanten worden deze branchevreemde 'best practises' doorvertaald naar nieuwe innovatieve marktconcepten. Haar database met inmiddels ruim 500 wereldwijde concepten en ideeën breidt iedere week uit. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.