Boek
Dit boek bevat het verslag van een langdurig en diepgravend onderzoek. Aan de hand van levensverhalen van 16 holebis gaat de auteur op zoek naar de relevantie van het biografisch leren voor de volwasseneneducatie. De laatmoderne Westerse samenleving wordt gekenmerkt door een accentuering van individualiseringsprocessen en verschillende auteurs maken daarbij melding van een toenemende nood aan reflexieve sturing op het vlak van de biografie en iemands identiteit. Met concepten als biografisch leren en identisatie leggen ze de nadruk op het permanente leren dienaangaande. Dit werk onderwerpt deze concepten aan een kritsiche lezing en een empirische toets. De literatuurstudie richt zich op de hedendaagse Westerse laatmoderne samenleving en recente ontwikkelingen inzake de volwasseneneducatie respectievelijk het sociaalpedagogisch handelen.Het empirisch luik van de studie concentreert zich op levenspolitieke kwesties in het leven van holebis en hun biografisch leren. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.