Boek
Beloningen, reorganisaties of strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren, worden zwaar overschat, zo concludeert André de Waal op basis van grootschalig onderzoek naar het fenomeen `High Performance Organizations' (HPO's). Wat wel werkt zijn kwaliteit van management, een open cultuur, het vizier op de lange termijn, onderscheidend vermogen en hoge kwaliteit van medewerkers. Naast beloning, reorganiseren en strategie blijken opmerkelijk genoeg ook communicatie, ICT & competentiemanagement en leiderschap niet bij te dragen aan een betere performance van de organisatie. De uitkomsten van dit onderzoek geven bedrijven en instellingen inzicht in hoe succesvoller om te gaan met actuele uitdagingen, zoals het aantrekken en behouden van talent, fusies en overnames en innovatie.
Dat het belangrijk is om een HPO te worden, blijkt uit onderzoek: omzet, winst, `return on investment' (ROI) en aandeelhouderswaarde zijn hoger. Verder realiseren HPO's een hogere klanttevredenheid, zijn werknemers loyaler en is de kwaliteit van producten en diensten beter. En dat over langere tijd gemeten!
Inhoudsopgave:
1. Inleiding
2. Feiten en cijfers
3. De excellerende organisatie
4. Wat is een HPO en wat levert het op?
5. HPO factor 1: Kwaliteit van management
6. HPO factor 2: Openheid en actiegerichtheid
7. HPO factor 3: Langetermijn oriëntatie
8. HPO factor 4: Continue verbetering en vernieuwing
9. HPO factor 5: Kwaliteit van medewerkers
10. De som der delen
11. HPO in de praktijk
12. Conclusie
Speelduur: ± 69 minuten. Inclusief pdf met de integrale tekst. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand