Boek
Acceptatiecriteria
Naar een effectieve en effici e acceptatie van producten en diensten in de informatietechnologie
Acceptatiecriteria zijn een meetinstrument voor zowel gebruiker als beheerder om te bepalen of nieuwe of gewijzigde informatiesystemen voldoen aan de afgesproken eisen voor functionaliteit, kwaliteit en beheer.
Er komt heel wat kijken om acceptatiecriteria te verankeren in beheer-processen en systeemontwikkelingsprojecten. Het opstellen en net hanteren van acceptatiecriteria voor IT-producten en -diensten geschiedt bij veel organisaties met wisselend succes. Vaak worden acceptatiecriteria wel opgesteld, maar niet effectief gebruikt en ver-worden ze tot een noodzakelijk kwaad zonder kwaliteitsborgende werking.
Dit boek geeft een analyse van de oorzaken van dit falen van de kwali-teitsbewaking; als remedie worden drie stappenplannen geboden voor het afleiden, toepassen en invoeren van acceptatiecriteria.
De doelgroep van dit boek omvat alle partijen die betrokken zijn bij de acceptatie van IT-middelen: de gebruikende klant, de interne en exter-ne leveranciers en de beheerorganisatie. Ook is er nog een doelgroep die niet accepteert, maar vaststelt of correct is geaccepteerd; hiertoe behoren kwaliteitsmanagers en auditors die het boek als normenkader kunnen gebruiken.
In dit boek is een aantal casussen opgenomen die diverse manieren laten zien voor het effectief en effici omgaan met acceptatiecriteria. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.