Boek
A Business Case for Business History
How Companies can Profit from their Past
Bedrijfsgeschiedenis heeft niet alleen een wetenschappelijke functie, maar kan ook bij ondernemingen een wezenlijke rol spelen, niet minder dan reclame of public relations. Ries Roowaan bespreekt de mogelijkheden van en voorwaarden voor deze bijzondere variant van geschiedbeoefening.
Enkele voorbeelden van bedrijven met een adequate bedrijfshistorische afdeling zijn Coca-Cola, Walt Disney, Alfa Romeo en niet in de laatste plaats Wells Fargo Bank, die als eerste zon afdeling inclusief een museum in het leven riep.
A Business Case for Business History is het eerste systematische overzicht van de geschiedbeoefening ten behoeve van bedrijven. Het boek laat zien welke belangrijke voordelen er voor het bedrijf zelf uit kunnen voortvloeien en hoe een onderneming een bedrijfshistorische afdeling kan opzetten.
--------------------------------------------------------------------------------
Over de auteur(s):
Ries Roowaan promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam en werkte vervolgens als docent en onderzoeker aan universiteiten in Duitsland, Engeland en Nederland. Sinds 2004 is hij hoofd van het ABN AMRO History Department. Roowaan is de auteur van diverse internationale publicaties.
--------------------------------------------------------------------------------
Ook van de auteur(s):
Herdenken in Duitsland[sep. 1999]
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.