Boek
In 1989 begon Gerbrand van Melle met het ontwerpen van zijn eerste poster voor een toenmalige Disco avond in Tivoli. 'Pas als je een Disco poster had ontworpen mocht je een concertposter ontwerpen: dat werd mijn tweede poster, voor Claw Boys Claw'. In 1993 werd een aantal posters van hem genomineerd voor de Nederlands Designprijs.
Behalve flyers en posters ontwikkelde Gerbrand in 1999 een nieuwe huisstijl voor Tivoli, in een kleurig en strakke vorm. Voor die tijd is het een gewaagde en nieuwe ontwikkeling in podia- en posterdesign en nu al een klassieker. Daarnaast won Tivoli in 2004 'de beste marketingcampagne' met de door hem ontworpen 'Alternative Tourguide', een zomergids met het programma van Tivoli en hotspots in Utrecht. In de laatste jaren kwam hij tot de herkenbare en meer rauwe zwart/wit stijl, inclusief een zwartwit uitvoering van de website.
Dit boek biedt een compleet overzicht van bijna 20 (18+) jaar popdesign van Gerbrand van Melle. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.