Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Geweldloos verzet in gezinnen Agressief en zelfdestructief gedrag stelt menig ouder, leraar en hulpverlener voor een dilemma. Of het nu gaat om geweld, woede-uitbarstingen, liegen, stelen... »
Non-Violent Resistance This title is an application of Gandhi's 'nonviolent' resistance in the context of the family. A model of escalation processes between parents and children i... »
Waakzame zorg 'Ik heb geen idee wat mijn dochter allemaal op internet uitspookt!''Hoe meer ik wil weten, hoe meer mijn zoon voor mij verbergt!''Ik wil niet steeds de boema... »
Autoritat Durch Beziehung Die Praxis Des Gewaltlosen Widerstands in Der Erziehung. Mit Einem Vorwort Von Wilhelm Rotthaus »
Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs Gezag is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer. Er is vandaag veel aandacht voor een positieve relatie met leerlingen. Maar wat te doen als kinderen o... »
Geweldloos verzet in therapie en bij conflicten In het voorwoord schrijft de Dalai Lama dat ieder mens geluk verlangt en niet wil lijden. Maar disharmonie, strijd en geweld brengen mensen altijd leed. Vaak... »
Geweldloos verzet <p>Deze handleiding is speciaal voor de tweede,herziene druk van het boek ‘Geweldloos</p><p>verzet in gezinnen’ herschreven en aangevuldconform de prakti... »
The Psychology of Demonization Throughout human history, the relationships of individuals and groups have been disrupted by what the authors sum up as demonization, the attribution of basi... »
De behandeling van angst bij kinderen en jongeren Dit krachtige handboek voor hulpverleners en ouders biedt bewezen effectieve en methodische strategieën om kinderen te helpen over hun angst heen te komen, ... »
Nieuwe autoriteit voor ouders Kinderen opvoeden is niet altijd even makkelijk. Geregeld zitten we met onze handen in het haar: moeten we streng zijn en kinderen straffen als ze grenzen ov... »