Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Boeken

Station
Station
In deze module wordt de kijk- en luistervaardigheid geoefend. De opgaven en de vraagstelling zijn afgestemd op het examen. »
 
 
 
 
 

Route 2F
Route 2F
Je leert:-de regels waaraan teksten moeten voldoen;-brieven en e-mails schrijven;-hoe je een artikel schrijft;-hoe je een sollicitatiebrief en een cv schrijft. »
 
 
 
 
 

BK 3 Op avontuur
BK 3 Op avontuur
- je leest fragmenten uit spannende boeken
- je leest over avonturen en andere culturen. Door de fragmenten krijg je zin om zelf te gaan lezen. Dat ga je ... »
 
 
 
 
 

Station Mijn smaak fictie 2
Station Mijn smaak fictie 2
Leerlingen werken verder aan hun fictiedossierJe leert:- kenmerken van de genres;- wat er met 'het thema van een boek' wordt bedoeld;- je mening geven over g... »
 
 
 
 
 

Station BK 3/4
Station BK 3/4
Omschrijving volgt. »
 
 
 
 
 

Station
Station
-je leest allerlei verschillende teksten over leuk leven-je leert hoe je op verschillende manieren een tekst kunt lezen-je leert de kenmerken van verschillen... »
 
 
 
 
 

Route 2F, Nederlands voor niveau 2F
Route 2F, Nederlands voor niveau 2F
Je leert:<br/>-hoe je een zakelijke brief en een zakelijke e-mail schrijft;<br/>-hoe je een persoonlijke brief en een persoonlijke e-mail schrijft;<br/>-wat ... »
 
 
 
 
 

vmbo BK Sector Groen
vmbo BK Sector Groen
In deze module wordt de leesvaardigheid geoefend. De module bereidt voor op het examen. In de sectorgerichte versies staan de opdrachten zo veel mogelijk in ... »
 
 
 
 
 

2. Reis door de tijd
2. Reis door de tijd
Wat doe je?- je maakt het tweede deel van je leesdossier;- je leest (fragmenten uit) boeken en verhalen en je kijkt naar films.Je leert:- verschillende ve... »
 
 
 
 
 

Station
Station
Je leert:- wat de betekenis is van allerlei schooltaalwoorden;- wat de betekenis is van allerlei vaktaalwoorden;- hoe je de betekenis van moelijke of onbeken... »