Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Jongens zijn slimmer dan meisjes XL door Casper Hulshof, Paul Kirschner & Pedro De Bruyckere <p>INTERNET HEEFT ONDERWIJS OVERBODIG GEMAAKT
ONZE RECHTERHERSENHELFT IS CREATIEF, LINKS IS ANALYTISCH
JONGENS LEREN ANDERS DAN MEISJES
... AL... »
Handboek Human Resource Development door Joseph Kessels & Rob Poell <p><strong>Wat zijn ontwikkelingen en trends in het HRD-vakgebied?
Hoe is leren op de werkplek, in teams en andere Organisatiecontexten te organiseren? <b... »
TPRS in één jaar! door Ben Slavic Zowel beginnende als meer ervaren TPRS-docenten vinden in dit boek een inspirerendeverzameling technieken om taallessen nog levendiger, leuker en effectiever te... »
Kleuters laten groeien in executieve functies. Hoe? Zo! door Sanne Feryn <p>HOE WERKT DE STOP-DENK-DOESTRATEGIE?
WELKE ACTIVITEITEN DAGEN DE EXECUTIEVE FUNCTIES VAN KLEUTERS UIT?
HOE ZET JE DE EF-BRIL OP, SAMEN MET OUDERS... »
Leiderschap voor onderwijsontwikkeling door Cindy Poortman, Elske Van den Boom & Kim Schildkamp Werken met Professionele Leergemeenschappen (zoals datateams en Lesson Study) is een mooie manier om aanschoolontwikkeling te werken. Echter, het blijkt voor di... »
Aan de slag met EntreComp in het onderwijs door Marco van Gelderen & Thomas Lans Al in 2006 benoemde de EU sense of initiative and entrepreneurship als een van de kerncompetenties voor een leven lang ontwikkelen. Het gaat dan om ondernemend ... »
Jongens zijn slimmer dan meisjes door Casper Hulshof, Paul Kirschner & Pedro De Bruyckere <p>INTERNET HEEFT ONDERWIJS OVERBODIG GEMAAKT
ONZE RECHTERHERSENHELFT IS CREATIEF, LINKS IS ANALYTISCH
JONGENS LEREN ANDERS DAN MEISJES
... AL... »
Begeleiden van zelfsturing en samenwerking door Anje Ros, Hanneke de Laat & Linda van den Bergh <p>Om actief te leren is het van belang dat leerlingen zichzelf kunnen sturen en kunnen samenwerken. Van docenten wordt verwacht dat zij een leeromgeving creëre... »