Boek
Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch,economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifi ek voorje organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen,deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoeen waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn diezichtbaar, waar en wanneer?Ook vind je in dit boek een toetsting hoe je organisatie omgaatmet complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een brederemaatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puureconomische binnen een snel veranderende maatschappelijkecontext. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kuntontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfs-omgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartnerszijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te wetenwat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.